-MŰHELYTITKOK ÉS TECHNIKÁK-WORKSHOP SECRETS - EDITH P. KATONA WEBLAPJA

Keresd a menüpontokban, ami érdekel! Kérdezz nyugodtan, elérsz a katona_21@hotmail.com címen! Vagy kattints az ArtSlant-Edit Katona weblapra és megtalálod napjaink szép és jó műveit!



     5th page/ 5. oldal / Creating pictures / KÉPALKOTÁS

 Turner már fiatal korában szeretett vízfestékkel dolgozni, amely csak a 19. sz.-ban lett divatos.

Régebben úgy alkalmazták, hogy ceruzával előre rajzolt vázlatot finom színekkel, áttetsző rétegggel átfestették.

Turner először finom ecsettel a halvány kék vízfesték réteget vitte a papírra, amelyet utólag módosított ceruzával vagy az apró részleteket rajzolta a képre.

img_0019.jpg

A KÉPALKOTÁS  FOLYMATA / PROCESS OF CREATING                                      PICTURES


1. GONDOLAT / IDEA

A képzeletben már megfestett mondanivaló kivitelezése úgy, hogy az hűen tükrözze az eredendő gondolatot.

2. VONAL / CONTOUR

A kompozícióban a vonal alatt azt az irányt értjük, amely felé az elemek lendülnek.

3. A KÉP TÉR BEOSZTÁSA / MARGIN LATTITUDE

Hagyományosan az előtér, középtér és háttér. Ez a három tér is újabb három térből áll. A térbeosztás feladata az egyensúly kialakítása a képen. A terek egymást élesen metszik, növekednek vagy zsugorodnak, amint az eredeti ötlet kívánja.

4. SÖTÉT ÉS VILÁGOS RÉSZEK ERŐSSÉGE / POTENCY OF DARK AND LIGHT PARTS

Valami sötétnek és/vagy világosnak a mércéje a tónus. A színek tónusait felosztjuk: közép-, sötét-, világos tónusokra.

5. SZÍNERŐSSÉG / POTENCY OF COLOR

A képen alkalmazott erőteljes szín magához vonzza a szem figyelmét. Nem kell elszórni szerteszét az erős színeket, mert zavaró hatást kelt.

6. FOLTOK / SPOTS

Kisebb-nagyobb sötét és világos területek a képen, amelyeknek a célja az előre megállapított főmotívum kiemelését szolgálja.

7. VILÁGOS ÁRNYÉK / CLAIR OBSCURE

A fény és az árnyék lágy átmeneteivel, illetve éles ellentéteivel dolgozó festészeti irány.

8.KÖZÉPPONT / CENTRAL PART

Középpontnak nevezzük a képnak az a kisebb vagy nagyobb helyét, ahol a főmotívum foglal helyet. Vannak olyan képek is, ahol az egész képet kell centrumnak tekintenünk. (Mindazt, ami a figyelmet felkelti centrumalkotó elemnek hívjuk, világos részek, erőteljes színfolt, kontraszt )

9.ISMÉTLŐDÉS / REPETITION

Az ismétlődés ( a főmotívum konturjával azonos irányú vagy tónusú vonal, szín felrakása ) műveletet akkor végezzük, ha bántó hiányokat, hézagokat akarunk kitölteni. Az ismétléssel mintegy kiemeljük mondanivalónkat.

10. METSZÉSEK / CUTS

Modern metszéseknek, szokatlanságuk ellenére is van létjogosultsága.Portréknál a fej általános gömbalakja unalmas ívalakú hátteret alakít ki, emiatt a homloknál levágva a kép hátterét kettévágjuk. A háttér jelentősen megváltozik.

11.HARMÓNIA / HARMONY

A harmónia a legfontosabb képalkotó elem, amelynek használata nagyfokú képlátói intelligenciát feltételez.

Rengeteg képet látunk, amelyeken minden tökéletes, csak a harmónia hiányzik.

12. FELÜLETI HATÁS /  MAKING OUT INVOICE

Felületi hatásokkal nagyon vonzóvá tehetünk képeket, érdekessé varázsolhatjuk az unalmas részeket.




imgp3918.jpg


Edith Petronella Katona / Trombita virág / Trumpet flowers




img_0041.jpg


Edith Petronella Katona / Alföldi rónaság / Geat Plain Road



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 5
Tegnapi: 5
Heti: 29
Havi: 198
Össz.: 107 961

Látogatottság növelés
Oldal: 5th page Creating pictures / KÉPALKOTÁS
-MŰHELYTITKOK ÉS TECHNIKÁK-WORKSHOP SECRETS - EDITH P. KATONA WEBLAPJA - © 2008 - 2024 - keditart.hupont.hu

A HuPont.hu jelszava az, hogy itt a honlapkészítés ingyen van! Honlapkészítés Ingyen

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »